Rekreasi : Kayak Minggu Pertama

KAYAK..
Aktiviti yang paling aku enjoy...
For first week..
Honestly said..
Saya dan Apis lewat for almost 1 hour..
Tapi Encik Muiz..
Not our fault..
Hujann...

Tapi tu xpenting..
Yang penting kami datang..
Oleh sebab kelewatan kami..
Kami ter'miss' kelas teori..
Semua tentang teori kayak,anatomi kayak,paddle per sume kami terlepas..
Sampai2 xsempat nak duduk then Encik Muiz dah ajak pergi tasik...
Tapi xper la.. ni aku ada stadi cikit pasal anatomi kayak..
( soalan ni kuar dalam test.. and aku dapat jawab 2 or 3 or 4 btol.. Hehee )

 Kat tasik.. Encik Muiz first tunjuk praktikal tentang macam mana nak berkayuh/mendayung..
Aku secara bangganya dapat belajar dengan cepat..
 
Untuk kesenangan dan keselesaan korang..
Korang kena tentukan tangan mana yang akan hold/pusing and tangan mana yang akan loose..
 Bagi aku.. tangan kanan hold tangan kiri loose..
Cara nak pegang pulak..
Korang kena letak tangan korang kat batang pemegang..
Pastikan bila korang pegang tu..
Bukaan pegang korang tu sebesar bahu anda..


Then selepas abis belajar cara nak mendayung.. Encik Muiz pun benarkan 'murid-murid' turun berkayak,..
Tapi aku and certain member xdapat nak turun coz xcukup jaket...

So kami berkayak pada minggu kedua.. Next...

Dirapu oleh :-: Nizam27391 :-: | | Label: |

Currently have 0 ultra KOmen:


Leave a Reply

-- Aku nyer lagi mahal.. sila bayar rm100 untuk komen --